Sekce Sociálních služeb

Členové

Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR
Association of Social Care Providers Czech Republic
Prezident: Ing. Jiří Horecký, Ph.D., MSc., MBA
Sídlo: Vančurova 2904, 390 01 Tábor
Telefon: 381 213 332
E-mail: apsscr@apsscr.cz 
www.apsscr.cz

Česká rada sociálních služeb
Czech Council of Social Services
Prezident: Ing. Jiří Lodr
Sídlo: Českobratrská 9, 130 00 Praha 3
Telefon:731 433 001
E-mail: kancelar@crss.cz 
www.crss.cz

Diakonie Českobratrské církve evangelické
Diaconia of the Evangelical Church of Czech Brethren
Člen správní rady, ředitel střediska v Brně: Mgr. et Mgr. Jan Soběslavský
Sídlo: Belgická 22, 120 00 Praha 2
Telefon: 224 487 811-2
E-mail: info@diakonie.cz 
www.diakonie.cz

Charita Česká republika
Charity Czech Republic
Ředitel: Mgr. et Mgr. Lukáš Curylo
Sídlo: Vladislavova 12, 110 00 Praha 1
Telefon: 731 616 564, 296 243 330
E-mail: sekretariat@charita.cz 
www.charita.cz

APAS - Asociace poskytovatelů adiktologických služeb
Association of addiction service providers
Association of non-governmental organizations
Předsedkyně: Mgr. et Mgr. Helena Gherasim
Sídlo: Karolíny Světlé 286/18, 110 00 Praha 1
Telefon: 777 916 253
E-mail: gherasim@asociace.org 
www.asociace.org  

Konfederace sociálních služeb
Confederation of Social Services Providers
Předseda: Mgr. Hynek Kalvoda
Sídlo: Sabinova 278/3, 130 00 Praha 3
Telefon: 777 257 568
E-mail: hynek.kalvoda@obcanskeporadny.cz 
www.konfederace.cz

Seznam členů Konfederace sociálních služeb:

  • Asociace občanských poraden
  • Česká asociace pečovatelské služby

Fórum mobilních hospiců, z. s
Mobile Hospice Forum, z. s
Předsedkyně představenstva: Mgr. Monika Marková
Sídlo: Rybářské náměstí 662/4, 412 01 Litoměřice
Telefon: 775 445 254 
E-mail: info@mobilnihospice.cz 
www.mobilnihospice.cz 

Prezidium

Curylo

Mgr. et Mgr. Lukáš Curylo

viceprezident pro sociální služby
M.: 731 616 564
Hanuš

Mgr. Petr Hanuš

ředitel sekce sociálních služeb
M.: 608 227 367

Priority 2025


• Eliminace administrativní a byrokratické zátěže v rámci poskytování sociálních služeb.
• Nastavení spravedlivých a transparentních pravidel pro vstup do a výstup z krajských sítí poskytovatelů sociálních služeb za účelem dosažení odpovídající sítě a kapacit v ČR.
• Centralizace základních dotačních pravidel vedoucích k eliminaci několika systémů financování sociálních služeb dle krajů, jak je tomu v současnosti. Zamezit střetu zájmů v rozdělování dotací.
• Změnit systém financování sociálních služeb v České republice směrem k dlouhodobému, udržitelnému, smysluplnému a spravedlivému systému.
• Prosazovat nulovou spoluúčast a zálohové platby předem při čerpání fondů EU v oblasti sociálních služeb a aktivit směřujících k sociálnímu začleňování.
• Zasadit se o převedení finančních prostředků, v případě, že je některý z operačních programů nebude schopen dočerpat, do OPZ+, kde jsou aktuální finanční prostředky pro období 2021–2027, nedostatečné.
• Prosadit v novém programovém období, aby bylo DPH kompenzováno ze státního rozpočtu.
• Ukončení podpory sociálních služeb v rámci IP a kontinuální zapojení těchto služeb do systému financování ze státního rozpočtu a podpory v rámci ČR. Financování vybraných sociálních služeb prostřednictvím IP je nesystémové a administrativně zatěžuje poskytovatele sociálních služeb.
• Postupný a racionální útlum institucionální péče pro osoby se zdravotním postižením a dětí za souběžného posilování a podpory ambulantních, terénních a neformálních kapacit péče a zaopatření s akcentem na respektování vůle uživatele.
• Uvolnění regulačních mechanismů v rámci úhrady za sociální služby u poskytovatelů, kteří nejsou příjemci veřejné podpory.
• Zavedení povinnosti participace na úhradách sociálních služeb z majetku klientů (pouze v případě regulovaných úhrad pobytových služeb sociální péče).
• Pravidelná valorizace regulovaných maximálních úhrad za poskytování sociálních služeb (prováděcí vyhláška č. 505/2006 Sb., v platném znění) tj. úhrad za péči, ubytování a stravu, a to zejména v návaznosti na valorizaci důchodů a vývoj inflace.
• Parametrické a zjednodušující úpravy úhrad ošetřovatelské péče v sociálních službách. Podpora zajištění úhrad nákladů na zdravotní péči v zařízeních sociálních služeb v odbornosti 913 – cestou paušálních úhrad za zdravotní péči.
• Podpora zintenzivnění kontrolních činností a zavedení účelného využití příspěvku na péči.
• Změna posudkového systému přiznávání příspěvku na péči.
• Podpora vzniku a rozšíření systémů pojištění pro úhrady sociálních služeb.
• Podpora solidarity v rámci rodin zavedením finanční participace osob blízkých na úhradách služeb sociální péče (v závislosti na výši příjmů a majetku). Zavedení možnosti využití jiných zdrojů než jen starobního či invalidního důchodu pro úhradu a zajištění sociální péče. Stát musí být zárukou zaopatření nejslabších
a těch, kteří nemají žádné zdroje.
• Zavedení povinnosti měst a obcí zajistit na svém území pečovatelskou službu – v rovnocenném přístupu nákupu služeb občany obce anebo provozování pečovatelské služby formou objednávky a rozšíření u současných služeb, nebo podpory vzniku nové pečovatelské služby bez rozdílu na formu zřizovatele služby.
• Zlepšování systému pomoci v hmotné nouzi, zejména prosazování změn, které zajistí dostupnost systému skutečně pro všechny osoby v hmotné nouzi a nebude negativně dopadat na některé uživatele sociálních služeb. Prioritou je funkční systém, skutečná a kvalitní podpora lidí k návratu do zaměstnání.
• Podpora sociálního podnikání, prosazování přijetí zákona o sociálním podnikání, který by této činnosti poskytl funkční právní rámec, a nastavení spravedlivé finanční podpory této aktivity pro všechny právní formy. Do tohoto zákona je nutné dopracovat zákonné podmínky pro zaměstnávání lidí dlouhodobě nezaměstnatelných.
• Podpora systémového řešení sociálního bydlení formou pozitivní motivace měst a obcí ke koordinaci využívání stávajícího dostupného bytového fondu (spolupráce se soukromými vlastníky) a prostřednictvím podpory investic také do budování obecního bytového fondu vhodného pro startovní byty a nízkonákladové bydlení (dostupného bydlení).
• Podpora řešení problematiky zdravotně-sociálního pomezí. Podpora snahy o jasné stanovení, které úkony jsou zdravotní a které sociální a konkrétní vymezení rozsahu a obsahu jednotlivých úkonů. Zajistit plnou dostupnost zdravotní péče pro uživatele služeb sociální péče i služeb sociální prevence.
• Podpora pokrytí terénních sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi a ambulantního i terénního odborného poradenství, jejichž kapacity se v době pandemie ukázaly nedostatečné.
• Vytvoření stabilní, potřebám území odpovídající sítě adiktologických služeb v ČR a zajištění jejího adekvátního rozvoje.
• Řešení a stabilizace roztříštěného financování služeb prevence a léčby závislostí (tzv. adiktologické služby).
• Podpora legislativního procesu změn právních předpisů v oblastech upravující péči o lidi se závislostí, zejména oblast sociálně zdravotního pomezí a prosazení adiktologického zákona.
• Podpora zavedení přiměřených podmínek ke snížení extrémního předlužení osob, které vede ke zvyšování chudoby v ČR; podpora vystoupení zadlužených osob z šedé ekonomiky a umožnění jejich vstupu na běžný trh práce.
• Podporovat rozvoj dostupného bydlení v ČR.
• Prosazovat změny legislativy upravující oddlužování vedoucí k jeho zjednodušení.
• Diskutovat problematiku dotací a jejich nenárokovosti za nárokový výkon v případě poskytování služeb poptávaných veřejnou správou.
• Upozorňovat a řešit významné rozdíly v odměňování v platové a mzdové sféře u stejných nebo obdobných služeb.
• Usilovat o rozšíření možností čerpání benefitů v rámci systému FKSP i na benefity spojené s čerpáním sociálních služeb zaměstnancem nebo jeho rodinnými příslušníky.
• Hledat cestu k uznání přiměřeného zisku v rámci oprávněných nákladů a vyrovnávacích plateb – tento by mohl být nástrojem na zajištění obměny technického vybavení služeb, zdroj kofinancování investičních nákladů.


86
členů
17 391
organizací
900 709
zaměstnanců