Projekty jsou realizovány prostřednictvím Centra rozvojových aktivit Unie zaměstnavatelských svazů ČR. Realizujeme především aktivity a projekty podporující členské zaměstnavatelské svazy a organizace a rozvíjíme v České republice témata týkající se práce a zaměstnávání, sociálního dialogu, přenosu zahraničních zkušeností, vzdělávání, rozvoje kultury organizací a odpovědného podnikání a kvality řízení organizací.
Více informací o našich projektech naleznete zde.
Jako jeden z největších zaměstnavatelských svazů v České republice prosazujeme zájmy svých členů v oblasti legislativy. Proto se aktuálně podílíme na projektu KVASAR, jehož cílem je zlepšit systém akreditací a rekvalifikací. Ve spolupráci s @K PROFESI JINAK se snažíme zvyšovat konkurenceschopnost na trhu práce. Více se dočtete zde.
Vzděláváme členy UZS ČR, reg. č. CZ.03.01.03/00/22_040/0002229
Projekt je spolufinancován Evropskou unií
Cílem projektu je zvýšit prostřednictvím profesního vzdělávání úrověň kompetencí pracovníků, která splní stávající potřeby zaměstnavatele a požadavky měnícího se trhu práce.
Vzděláváme členy UZS ČR v Digi dovednostech (CZ.31.6.0/0.0./0.0./23_101/0008443)
Projekt je spolufinancován Evropskou unií
Cílem projektu je zvýšit prostřednictvím profesního digi vzdělávání úroveň digitálních kompetencí, která splnístávající potřeby zaměstnavatele a požadavky měnícího se trhu práce.
Posílení úrovně sociálního dialogu v odvětvích a podpora adaptace odvětví na změny (CZ.03.01.03/00/22_001/0000890)
Projekt je spolufinancován Evropskou unií
Projekt je financován z Operačního programu Zaměstnanost plus
Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR společně s partnerem projektu Českomoravskou konfederací odborových svazů získala dotaci z Operačního programu Zaměstnanost plus, z prioritní osy 1 Budoucnost práce na realizaci projektu „Posílení úrovně sociálního dialogu v odvětvích a podpora adaptace odvětví na změny“, do něhož je zapojena bipartitní platforma VEŘEJNÝ SEKTOR – SOCIÁLNÍ SLUŽBY (VS SS).
SVAZY TVOŘÍCÍ BIPARTITNÍ PLATFORMU VS SS
1) Zaměstnavatelský svaz odvětví
ASOCIACE POSKYTOVATELŮ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB ČESKÉ REPUBLIKY (APSS ČR)
Spolupracující subjekt – Unie zaměstnavatelských svazů ČR (UZS) – zde
2) Odborový svaz odvětví
ODBOROVÝ SVAZ ZDRAVOTNICTVÍ A SOCIÁLNÍ PÉČE ČESKÉ REPUBLIKY (OSZSP ČR) Zastupující subjekt – Základní odborová organizace Základní organizací odborového svazu zdravotnictví a sociální péče ČR fungující při Domovu pro seniory Bechyně.
Cílová skupina platformy: zaměstnanci a zaměstnavatelské organizace pracující v sociálních službách.
Doba realizace projektu: 1. 1. 2023 – 31. 12. 2025
Aktivity platformy (VS SS):
KA01: VYTVOŘENÍ ODBORNÉ PRACOVNÍ SKUPINY A JEJÍ ČINNOST
Cíl: Vytvořit a udržet fungující bipartitní platformu VEŘEJNÝ SEKTOR – SOCIÁLNÍ SLUŽBY a spolupracující pracovní skupiny po celou dobu realizace aktivit projektu
Hlavní činnosti aktivity:
1. Sestavení pracovních skupin pro obsahové klíčové aktivity platformy
2. Obsazení pozic expertů a dalších členů týmu
3. Doplnění chybějícího technického vybavení pro členy realizačního týmu
4. Sociální dialog na odvětvové úrovni
5. Kooperace a spolupráce mezi pracovními skupinami
6. Komunikace s cílovou skupinou
7. Metodické vedení bipartitní platformy
KA03: BUDOUCNOST PRÁCE V ODVĚTVÍCH, PODPORA ZVYŠOVÁNÍ ADAPTABILITY ZAMĚSTNANCŮ I ZAMĚSTNAVATELŮ
Cíl: Podpořit odvětví VEŘEJNÝ SEKTOR – SOCIÁLNÍ SLUŽBY v oblasti adaptability a stability zaměstnanců do konce listopadu 2025 prostřednictvím zpracovaných podpůrných a metodických materiálů
KA03 je zaměřena na vytvoření konkrétních doporučení pro podporu adaptability a zvyšování dovedností zaměstnanců v kontextu činností v oblasti rozvoje lidských zdrojů u zaměstnavatelů (poskytovatelů sociálních služeb). Do realizace budou zapojeni jako experti na tuto problematiku převážně personalisté, resp. osoby prověřené agendou v oblasti lidských zdrojů, adaptability u poskytovatelů sociálních služeb. Součástí výstupů aktivity bude i popis role personalistů v sociálním dialogu v organizaci a v procesu nastolování a udržování sociálního smíru. Je zde samozřejmě úzká vazba na spolupráci s odborovými organizacemi, a proto budou jejich zástupci do všech aktivit projektu aktivně zapojeni.
Tato aktivita je rozdělena na dvě fáze realizace. První tvoří část zabývající se získáním zdrojových dat, činnost pracovní skupiny a tvorbou prvních výstupů, druhá fáze je klíčová a je pro ni určena činnost směřující k pilotnímu ověřování zpracovaných doporučení a jejich využitelnosti v praxi.
1. Fáze (3/2023–9/2024)
a. Zjištění stavu personální práce v organizacích
b. Zpracování dobré zahraniční praxe s výběrem vhodných a přenositelných zkušeností pro CS v odvětví Sociální služby
c. Jednání pracovní skupiny – tvorba souboru doporučení pro podporu adaptability a práci v oblasti rozvoje lidských zdrojů v sociálních službách
2. Fáze (9/2024-11/2025)
d. Pilotní ověření zpracovaných doporučení v praxi
e. Korekce výstupů – zohlednění výsledků pilotu
KA05: SDÍLENÍ A PREZENTACE VÝSLEDKŮ A VÝSTUPŮ PROJEKTU, VYTVOŘENÍ A VYUŽITÍ NÁSTROJŮ PRO PŘENOS INFORMACÍ NA CÍLOVOU SKUPINU
Cíl: Zajistit informovanost cílové skupiny zaměstnavatelů a zaměstnanců v odvětví VEŘEJNÝ SEKTOR – SOCIÁLNÍ SLUŽBY
1. Zajištění dostatečné informovanosti zapojených subjektů – podrobně informovat zapojené subjekty o průběhu a způsobu realizace aktivit prostřednictvím jednodenních seminářů.
2. Seznámení cílové skupiny v odvětví a laické veřejnosti s výstupy klíčových aktivit formou diskuse a setkání na akci nazvané „Závěrečný kulatý stůl“, kde kromě sociálních partnerů a CS budou také zástupci institucí a partnerů, které jsou touto problematikou dotčeni.
3. Plošnější sdílení výsledků aktivit směrem k cílové skupině bude zajištěno díky vybraným nástrojům informační kampaně, které jsou popsány v části Forma a způsob realizace.
4. Obsahovou stránku informací o výsledcích pro cílovou skupinu zajistí členové pracovní skupiny=realizačního týmu platformy.
KA06: ŘÍZENÍ PROJEKTU A RIZIK
Cíl: Úspěšně realizovat a dokončit všechny aktivity bipartitní platformy VEŘEJNÝ SEKTOR SOCIÁLNÍ SLUŽBY.
Na úrovni platformy je do realizace aktivity na úrovni platformy zapojena pozice Manažera odvětví. Součástí aktivity budou pravidelná jednání Gestora a Metodiků s manažery odvětví v měsíční frekvenci a konzultace pro platformy v míře potřebné pro bezproblémovou realizaci.
Tisková zpráva Sociální dialog podpoří adaptabilitu zaměstnanců v odvětví Sociálních služeb zde
Posílení úrovně sociálního dialogu v odvětvích a podpora adaptace odvětví na změny (CZ.03.01.03/00/22_001/0000890)
Projekt je spolufinancován Evropskou unií
Projekt je financován z Operačního programu Zaměstnanost plus
Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR společně s partnerem projektu Českomoravskou konfederací odborových svazů získala dotaci z Operačního programu Zaměstnanost plus, z prioritní osy 1 Budoucnost práce na realizaci projektu „Posílení úrovně sociálního dialogu v odvětvích a podpora adaptace odvětví na změny“, do něhož je zapojena zapojená bipartitní platforma VEŘEJNÝ SEKTOR – ZDRAVOTNICTVÍ.
SVAZY TVOŘÍCÍ BIPARTITNÍ PLATFORMU ZDRAVOTNICTVÍ
1) Zaměstnavatelský svaz odvětví
UNIE ZAMĚSTNAVATELSKÝCH svazů ČR (UZS) – sekce Zdravotnictví - zde
2) Odborový svaz odvětví
ODBOROVÝ SVAZ ZDRAVOTNICTVÍ A SOCIÁLNÍ PÉČE ČESKÉ REPUBLIKY (OSZSP ČR) Zastupující subjekty – Základní odborové organizace při Nemocnici Strakonice a.s. (ZO OS ZSP ČR, Nemocnice Strakonice a.s.) nebo Základní organizace Odborového svazu zdravotnictví a sociální péče České republiky, Klatovská nemocnice.
Cílová skupina platforem: zaměstnanci a zaměstnavatelské organizace pracující ve zdravotnictví
Doba realizace projektu: 1. 1. 2023 – 31. 12. 2025; zapojení platformy Zdravotnictví od 1.5.2023
Aktivity platformy Zdravotnictví:
KA01: VYTVOŘENÍ ODBORNÉ PRACOVNÍ SKUPINY A JEJÍ ČINNOST
Při zahájení aktivity budou vytvořeny odborné personální a technické kapacity na straně obou sociálních partnerů v odvětví.
Hlavní činnosti aktivity:
1. Sestavení pracovních skupin pro obsahové klíčové aktivity platformy
2. Obsazení pozic expertů a dalších členů týmu
3. Doplnění chybějícího technického vybavení pro členy realizačního týmu
4. Sociální dialog na odvětvové úrovni
5. Kooperace a spolupráce mezi pracovními skupinami
6. Komunikace s cílovou skupinou
7. Metodické vedení bipartitní platformy
KA03: BUDOUCNOST PRÁCE V ODVĚTVÍCH, PODPORA ZVYŠOVÁNÍ ADAPTABILITY ZAMĚSTNANCŮ I ZAMĚSTNAVATELŮ
Cíl KA03: Podpořit odvětví VEŘEJNÝ SEKTOR – ZDRAVOTNICTVÍ v oblasti adaptability a stability zaměstnanců do konce listopadu 2025 prostřednictvím zpracovaných podpůrných a metodických materiálů.
Klíčová aktivita 03 v odvětví VEŘEJNÝ SEKTOR – ZDRAVOTNICTVÍ je zaměřena na vytvoření konkrétních doporučení pro podporu adaptability a zvyšování dovedností zaměstnanců v kontextu činností v oblasti rozvoje lidských zdrojů u zaměstnavatelů oboru ZDRAVOTNICTVÍ. Do realizace budou zapojeni jako experti na tuto problematiku převážně personalisté, resp. osoby prověřené agendou v oblasti lidských zdrojů, adaptability u poskytovatelů zdravotnických služeb. Součástí výstupů aktivity bude i popis role personalistů v sociálním dialogu v organizaci a v procesu nastolování a udržování sociálního smíru. Je zde samozřejmě úzká vazba na spolupráci s odborovými organizacemi, a proto budou jejich zástupci do všech aktivit projektu aktivně zapojeni.
Tato aktivita je rozdělena na dvě fáze realizace. První tvoří část zabývající se získáním zdrojových dat, činnost pracovní skupiny a tvorbou prvních výstupů, druhá fáze je klíčová a je pro ni určena činnost směřující k pilotnímu ověřování zpracovaných doporučení a jejich využitelnosti v praxi.
1. Fáze (5/2023–9/2024)
a. Zjištění stavu personální práce v organizacích (5-12/2023)
b. Rešerše zahraničních dostupných zahraničních dat z oboru a porovnání s dostupnými daty ČR, v případě optimálních podmínek a možností BP získání také formou realizace zahraniční cesty (9/2023-6/2024)
c. Jednání pracovní skupiny – tvorba souboru doporučení pro podporu adaptability a práci v oblasti rozvoje lidských zdrojů ve sektoru zdravotnictví (1/2024-9/2024)
2. Fáze (9/2024-11/2025)
d. Ověření zpracovaných doporučení v praxi
e. Korekce výstupů – zohlednění výsledků ověřování
KA05: SDÍLENÍ A PREZENTACE VÝSLEDKŮ A VÝSTUPŮ PROJEKTU, VYTVOŘENÍ A VYUŽITÍ NÁSTROJŮ PRO PŘENOS INFORMACÍ NA CÍLOVOU SKUPINU
Cíl KA05: Zvýšit informovanost cílové skupiny zaměstnavatelů a zaměstnanců v odvětví ZDRAVOTNICTVÍ o výsledcích řešení ve vybraných tématech.
Realizace klíčové aktivity č.05 je zaměřena na:
1. Zajištění dostatečné informovanosti zapojených subjektů – podrobně informovat zapojené subjekty o průběhu a způsobu realizace aktivit prostřednictvím jednodenních seminářů.
2. Seznámení cílové skupiny v odvětví a laické veřejnosti s výstupy klíčových aktivit formou diskuse a setkání na akci nazvané „Závěrečný kulatý stůl“, kde kromě sociálních partnerů a CS budou také zástupci institucí a partnerů, které jsou touto problematikou dotčeni.
3. Plošnější sdílení výsledků aktivit směrem k cílové skupině bude zajištěno díky vybraným nástrojům informační kampaně, které jsou popsány v části Forma a způsob realizace.
4. Obsahovou stránku informací o výsledcích pro cílovou skupinu zajistí členové pracovní skupiny= realizačního týmu platformy.
KA06: Řízení projektu a rizik
Cíl KA06: Úspěšně realizovat a dokončit všechny aktivity bipartitní platformy ZDRAVOTNICTVÍ.
Na úrovni platformy je do realizace aktivity na úrovni platformy zapojena pozice Manažera odvětví. Součástí aktivity budou pravidelná jednání Gestora a Metodiků s manažery odvětví v měsíční frekvenci a konzultace pro platformy v míře potřebné pro bezproblémovou realizaci.
Tisková zpráva Sociální dialog podpoří adaptabilitu zaměstnanců v odvětví Zdravotnictví zde
Posílení úrovně sociálního dialogu v odvětvích a podpora adaptace odvětví na změny (CZ.03.01.03/00/22_001/0000890)
Evropský sociální fond (ESF); Operační program Zaměstnanost plus (OPZ+)
Konfederace zaměstnavatelských a podnikatelských svazů ČR společně s partnerem projektu Českomoravskou konfederací odborových svazů získala dotaci z Operačního programu Zaměstnanost plus, z prioritní osy 1 Budoucnost práce na realizaci projektu „Posílení úrovně sociálního dialogu v odvětvích a podpora adaptace odvětví na změny“, do něhož je zapojena bipartitní platforma VEŘEJNÝ SEKTOR – SOCIÁLNÍ SLUŽBY (VS SS).
SVAZY TVOŘÍCÍ BIPARTITNÍ PLATFORMU VS SS
1) Zaměstnavatelský svaz odvětví
ASOCIACE POSKYTOVATELŮ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB ČESKÉ REPUBLIKY (APSS ČR)
Spolupracující subjekt – Unie zaměstnavatelských svazů ČR (UZS) – www.uzs.cz
2) Odborový svaz odvětví
ODBOROVÝ SVAZ ZDRAVOTNICTVÍ A SOCIÁLNÍ PÉČE ČESKÉ REPUBLIKY (OSZSP ČR) Zastupující subjekt – Základní odborová organizace Základní organizací odborového svazu zdravotnictví a sociální péče ČR fungující při Domovu pro seniory Bechyně
Cílová skupina platformy: zaměstnanci a zaměstnavatelské organizace pracující v sociálních službách
Doba realizace projektu: 1. 1. 2023 – 31. 12. 2025
Aktivity platformy:
KA01: VYTVOŘENÍ ODBORNÉ PRACOVNÍ SKUPINY A JEJÍ ČINNOST
Cíl: Vytvořit a udržet fungující bipartitní platformu VEŘEJNÝ SEKTOR – SOCIÁLNÍ SLUŽBY a spolupracující pracovní skupiny po celou dobu realizace aktivit projektu
Hlavní činnosti aktivity:
1. Sestavení pracovních skupin pro obsahové klíčové aktivity platformy
2. Obsazení pozic expertů a dalších členů týmu
3. Doplnění chybějícího technického vybavení pro členy realizačního týmu
4. Sociální dialog na odvětvové úrovni
5. Kooperace a spolupráce mezi pracovními skupinami
6. Komunikace s cílovou skupinou
7. Metodické vedení bipartitní platformy
KA03: BUDOUCNOST PRÁCE V ODVĚTVÍCH, PODPORA ZVYŠOVÁNÍ ADAPTABILITY ZAMĚSTNANCŮ I ZAMĚSTNAVATELŮ
Cíl: Podpořit odvětví VEŘEJNÝ SEKTOR – SOCIÁLNÍ SLUŽBY v oblasti adaptability a stability zaměstnanců do konce listopadu 2025 prostřednictvím zpracovaných podpůrných a metodických materiálů
KA03 je zaměřena na vytvoření konkrétních doporučení pro podporu adaptability a zvyšování dovedností zaměstnanců v kontextu činností v oblasti rozvoje lidských zdrojů u zaměstnavatelů (poskytovatelů sociálních služeb). Do realizace budou zapojeni jako experti na tuto problematiku převážně personalisté, resp. osoby prověřené agendou v oblasti lidských zdrojů, adaptability u poskytovatelů sociálních služeb. Součástí výstupů aktivity bude i popis role personalistů v sociálním dialogu v organizaci a v procesu nastolování a udržování sociálního smíru. Je zde samozřejmě úzká vazba na spolupráci s odborovými organizacemi, a proto budou jejich zástupci do všech aktivit projektu aktivně zapojeni.
Tato aktivita je rozdělena na dvě fáze realizace. První tvoří část zabývající se získáním zdrojových dat, činnost pracovní skupiny a tvorbou prvních výstupů, druhá fáze je klíčová a je pro ni určena činnost směřující k pilotnímu ověřování zpracovaných doporučení a jejich využitelnosti v praxi.
1. Fáze (3/2023–9/2024)
a. Zjištění stavu personální práce v organizacích
b. Zpracování dobré zahraniční praxe s výběrem vhodných a přenositelných zkušeností pro CS v odvětví Sociální služby
c. Jednání pracovní skupiny - tvorba souboru doporučení pro podporu adaptability a práci v oblasti rozvoje lidských zdrojů v sociálních službách
2. Fáze (9/2024-11/2025)
d. Pilotní ověření zpracovaných doporučení v praxi
e. Korekce výstupů – zohlednění výsledků pilotu
KA05: SDÍLENÍ A PREZENTACE VÝSLEDKŮ A VÝSTUPŮ PROJEKTU, VYTVOŘENÍ A VYUŽITÍ NÁSTROJŮ PRO PŘENOS INFORMACÍ NA CÍLOVOU SKUPINU
Cíl: Zajistit informovanost cílové skupiny zaměstnavatelů a zaměstnanců v odvětví VEŘEJNÝ SEKTOR – SOCIÁLNÍ SLUŽBY
1. Zajištění dostatečné informovanosti zapojených subjektů – podrobně informovat zapojené subjekty o průběhu a způsobu realizace aktivit prostřednictvím jednodenních seminářů.
2. Seznámení cílové skupiny v odvětví a laické veřejnosti s výstupy klíčových aktivit formou diskuse a setkání na akci nazvané „Závěrečný kulatý stůl“, kde kromě sociálních partnerů a CS budou také zástupci institucí a partnerů, které jsou touto problematikou dotčeni.
3. Plošnější sdílení výsledků aktivit směrem k cílové skupině bude zajištěno díky vybraným nástrojům informační kampaně, které jsou popsány v části Forma a způsob realizace.
4. Obsahovou stránku informací o výsledcích pro cílovou skupinu zajistí členové pracovní skupiny=realizačního týmu platformy.
KA06: ŘÍZENÍ PROJEKTU A RIZIK
Cíl: Úspěšně realizovat a dokončit všechny aktivity bipartitní platformy VEŘEJNÝ SEKTOR SOCIÁLNÍ SLUŽBY.
Na úrovni platformy je do realizace aktivity na úrovni platformy zapojena pozice Manažera odvětví. Součástí aktivity budou pravidelná jednání Gestora a Metodiků s manažery odvětví v měsíční frekvenci a konzultace pro platformy v míře potřebné pro bezproblémovou realizaci.
Tisková zpráva Sociální dialog bude rozvíjet odvětví sociálních služeb zde
Social dialogue and decent work in social services
Sektor sociálních služeb v České republice zaměstnává značný počet osob, z nichž většinu tvoří ženy. Poslední roky ukázaly - zejména v souvislosti s pandemií Covid - že tyto osoby hrají klíčovou roli ve společnosti, která je na jejich každodenní služby odkázána. Ještě více se tak otevřela otázka důstojných pracovních podmínek, o níž se v tomto odvětví diskutuje již dlouho. Je třeba, aby došlo k novému pohledu na tuto agendu, a právě zde bude hrát navrhovaný projekt důležitou roli.
Popis projektu:
Klíčovým cílem projektu je analýza systému sociálního sektoru v oblasti sociálního dialogu a úrovně podmínek důstojné práce (pracovní legislativa, rovnost žen a mužů a rovné příležitosti, sladění soukromého a pracovního života, zaměstnanecké výhody, bezpečnost a pracovní podmínky) a přenos know-how a dobré praxe z Norska v oblasti důstojné práce. Součástí projektu budou vzájemná odborná a analytická setkání, návrh a pilotní realizace vzdělávacího programu pro cílovou skupinu a distribuce výstupů, znalostí, osvědčených postupů a know-how cílové skupině. Předkladatel projektu se dlouhodobě zabývá problematikou důstojné práce ve veřejném sektoru, má odborné znalosti, zkušenosti z realizace obdobných projektů a také rozsáhlou a aktivní síť kontaktů pro distribuci výstupů a přenos dobré praxe.
Spolupracující subjekty:
SINTEF
APSS ČR
EAN - European Ageing Network
Doba realizace:
1. 1. 2023 – 31. 1. 2024
Minimization of violence and bullying in the workplaces of Labour Offices in the Czech Republic
Úřady práce po celé zemi zaznamenávají každoročně stovky slovních i fyzických útoků ze strany agresivních klientů, což letos vyvrcholilo násilnou smrtí jednoho z úředníků. Násilí jako takové může vycházet i zevnitř organizace a projevovat se jako šikana na pracovišti. Oba typy násilí pak mají společný dopad, kterým je přetrvávající napětí a stres na pracovišti, který je často doprovázen následnými zdravotními (psychickými i fyzickými) problémy.
Popis projektu:
Cílem projektu je vypracovat a uplatňovat systematickou strategii intervencí zaměřených na eliminaci násilí, agrese a šikany na vnitřní i vnější úrovni úřadu práce, a to prostřednictvím primární, sekundární a terciární prevence.
Spolupracující subjekty:
Úřad práce České republiky - generální ředitelství
NAV - Norská správa práce a sociálních věcí
Norské ministerstvo práce a sociálního začleňování
Doba realizace:
1. 2. 2022 – 31. 1. 2024